ehlus-sunne

Switch to desktop Register Login

ŠTA ZNAČI KURBAN KOD ISLAMSKIH PRAVNIKA 2.DIO

Jedan kurban je dovoljan za jednu osobu i njegovu porodicu (Drugi dio).

Hvaljen neka je Uzvišeni Allah, i neka je mir i spas na Njegovog posljednjeg Poslanika Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem.

Većina islamski učenjaka smatra da je kurban potvrdženi sunnet svakom ko je u mogućnosti za to, time je kurban lična obaveza te osobe (fard-ajn). A što se tiče njegove porodice to je fard-kifaje tj. spada sa njih ta obaveza ako njihov staratelj to obavi i

nijeti za njih, ali im je sunnet ako hoće i mogu da to urade.

 

Objasnili su fikhski učenjaci ko se ubraja u krug te njegove porodice.

 

Jedni smatraju da su to svi oni koje je on obavezan šeriatom izdržavati i starati se o njima. Po ovom mišljenju to su njegovi roditelji, žena i djeca.

 

Dok drugi smatraju da su to svi oni koje okuplja zajednička sofra i jedu zajedno kod tog staratelja. Po ovom mišljenju ne ubraja se njegov sin koji odjeljeno živi, ili njegovi roditelji koji odvojeno od njega žive. (Medžmua' od En-Nevevija)

 

Dokaz da je jedan kurban dovoljan za jednu osobu i njegovu porodicu je hadis Ebu Ejuba El-Ensarije, radijallahu anhu, gdje kaže: "Bili smo klali kurban, jedna ovca se brojala za tu osobu i njegovu porodicu, zatim su poslije toga ljudi to radili iz pohvale, pa je tako i ostalo". (El-Muvet' od Imam Malika). A predaje Ashaba u formi: „radili smo u vrijeme Allahovog poslanika“ imaju kod hadiskih učenjaka formu i status kao da je to od Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem.

 

 

mr. Nihad Ljakić