ehlus-sunne

Switch to desktop Register Login

NA KOGA SE ODNOSI PROPIS REZANJA NOKTIJU PRIJE KLANJA KURBANA?

Esselamu alejkum we rahmetullahi we berekatuhu. Interesuje me propis rezanja noktiju deset dana prije kurban bajrama. Da li zabrana rezanja noktiju vrijedi i za žene (ako muž ima nijjet klati kurban)? Ili vrijedi samo za onog koji kolje kurban? Allah vas nagradio dzennetom firdews.

 

ODGOVOR: Alejkumusselam ve rahmetullahi ve berekatuhu.

 

Hvala Allahu i neka je salat i selam na posljednjeg vjerovjesnika, a zatim:

 

O tom pitanju je pisano u odgovoru na temu rezanja noktiju i otklanjanja dlaka pod linkom: NEUKLANJANJE DLAKA I NOKTIJU OD STRANE ONOGA KO KOLJE KURBAN U PRVIH 10 DANA ZUL-HIDŽDŽETA (propis, mudrost i na koga se odnosi)

 

U tom odgovoru pred kraj teksta je došlo sljedeće:

 

Na koga se odnosi ovaj propis

 

Iz vanjskog značenje hadisa Ummu Seleme, radijallahu anha, i govora učenjaka po ovom pitanju se razumije da se pokuđenost (ili zabrana) otklanjanja dlaka ili noktiju odnose na onoga ko nijeti klanje kurbana za sebe ili ga dobrovoljno kolje za nekoga drugog. A što se tiče onoga ko kolje kurban za nekoga drugog na osnovu vesijeta (oporuke) ili punomoći taj ne potpada pod ovaj propis.

 

Takođe, ako glava porodice kolje kurban za sebe i za sve članove kuće ispravno je da se propis odnosi samo na glavu porodice, s tim da ima učenjaka koji smatraju da se odnosi na sve članove kuće za koje se kolje kurban.

 

Pogrešno je shvatanje da onaj ko zanijeti klanje kurbana a zatim otkloni dlake ili obreže nokte u prvih deset dana Zul-hidždžeta da mu kurban neće biti primljen, jer nema direktne veze između primanja kurbana i propisanosti neotklanjanja dlaka i noktiju.

 

Nego najviše što se može reći da onaj ko tako uradi bez opravdanja da je učinio ono što je oprečno naredbi i uputi Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, pa po onima koji to zabranjuju treba učiniti tevbu a po drugima ne treba.

 

A osobe koje imaju opravdan razlog, tj. zbog zdravstvene potrebe ili slično, da otklanjaju dlake ili nokte, ili ako se nokat slomi pa pričinjava neprijatnost, u ovom slučaju nema smetnje u otklanjanju dlaka i noktiju.“

 

Ve billahi tevfik.

 

 

mr. Zijad Ljakić